- 1 Welkom en introductie
-
2 Een taalbeleid opstarten en uitrollen in je school
-
2.1 Waarom inzetten op taalbeleid in onze school?
-
2.1.1 Is ons taalbeleid OK?
-
2.1.2 De beginsituatie analyseren (BSA): leerlingen, leraren, beleid
-
2.1.3 Onze doelen rond taalbeleid: op leerling-, leraar- en schoolniveau
-
2.1.4 Onze visie op taalbeleid
-
2.2 Hoe een taalbeleid op onze school vormgeven?
-
2.2.1 Hoe stel je een planmatig en strategisch taalbeleidsplan op?
-
2.2.2 Hoe neem je collega's mee in dit veranderingsproces?
-
2.2.3 Hoe coach je een individuele collega/ kleine groep met dezelfde vraag hierin?
-
- 3 Taalrijk/ taalbewust/ taalgericht lesgeven
- Tot slot
Verder met taalbeleid: aanvullende bronnen en ondersteuning
Netwerken die taalbeleid ondersteunen
- Na het doorlopen van dit leerpad kun je zelf hierover verder netwerken met collega's die dezelfde oefeningen als jij maakten in het netwerk taalbeleidscoördinatoren of taalankers: regionaal.
- Wil je geïnteresseerde vakleraren doorverwijzen naar een sessie rond hoe je meertaligheid inzetten als een troef? Ze kunnen inschrijven voor de vorming Meer talen meer leren..
- Willen je collega's Nederlands inzetten op de leesvaardigheid van de eerste graad? Dan kunnen ze terecht in het netwerk rond taalkrachtig leren lezen in de a-stroom of taalkrachtig leren lezen in de b-stroom.
- Willen je collega's Nederlands in de tweede en derde graad a-finaliteit nog meer inzetten op het versterken van de taalvaardigheid 'lezen en schrijven' van hun leerlingen dan kunnen ze inschrijven op de netwerken sterk a-team: traject Nederlands.
Weergaven | |
---|---|
19 | Totaal # weergaven |
19 | Leden weergaven |
0 | Openbare weergaven |
Delen via e-mail
Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.