- 1 Welkom en introductie
-
2 Een taalbeleid opstarten en uitrollen in je school
-
2.1 Waarom inzetten op taalbeleid in onze school?
-
2.1.1 Inspectie over taalbeleid
-
2.1.2 De beginsituatie analyseren (BSA): leerlingen, leraren, beleid
-
2.1.3 Onze doelen rond taalbeleid: op leerling-, leraar- en schoolniveau
-
2.1.4 Onze visie op taalbeleid
-
2.2 Hoe een taalbeleid op onze school vormgeven?
-
2.2.1 Hoe stel je een planmatig en strategisch taalbeleidsplan op?
-
2.2.2 Hoe neem je collega's mee in dit veranderingsproces?
-
2.2.3 Hoe coach je een individuele collega/ kleine groep met dezelfde vraag hierin?
-
- 3 Taalrijk/ taalbewust/ taalgericht lesgeven
- Tot slot
3.2.2 Taalrijk lesgeven: hoe?
Taalrijk lesgeven: drie pijlers
Wil je als leraar lesgeven op een manier waarop je meer gelijke kansen stimuleert voor leerlingen die moeite hebben met de Nederlandse taal? Dan kun je je lessen ontwerpen vanuit de drie pijlers voor taalgericht vakonderwijs. Hoe je dat concreet toepast in de praktijk vind je op de pro-site bij taalgericht vakonderwijs. Wil je met je team of met je vakgroep onder begeleiding aan de slag hierrond, dan kun je contact opnemen met je pedagogisch begeleider.
Context scheppen
Taalondersteuning bieden
Interactie stimuleren
Weergaven | |
---|---|
14 | Totaal # weergaven |
14 | Leden weergaven |
0 | Openbare weergaven |
Delen via e-mail
Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.