- 1 Welkom en introductie
-
2 Een taalbeleid opstarten en uitrollen in je school
-
2.1 Waarom inzetten op taalbeleid in onze school?
-
2.1.1 Is ons taalbeleid OK?
-
2.1.2 De beginsituatie analyseren (BSA): leerlingen, leraren, beleid
-
2.1.3 Onze doelen rond taalbeleid: op leerling-, leraar- en schoolniveau
-
2.1.4 Onze visie op taalbeleid
-
2.2 Hoe een taalbeleid op onze school vormgeven?
-
2.2.1 Hoe stel je een planmatig en strategisch taalbeleidsplan op?
-
2.2.2 Hoe neem je collega's mee in dit veranderingsproces?
-
2.2.3 Hoe coach je een individuele collega/ kleine groep met dezelfde vraag hierin?
-
- 3 Taalrijk/ taalbewust/ taalgericht lesgeven
- Tot slot
2.1.1 Is ons taalbeleid OK?
De geschatte werktijd voor de opdrachten op deze pagina is 30 tot 60 minuten.
Doel opdrachten?
Je verkent een document met reflectievragen rond taalbeleid die gebaseerd zijn op het referentiekader voor onderwijskwaliteit. Je bepaalt over welke reflectievragen je graag samen met het beleid van je school, maar ook met de leraren, wil nadenken.
Links naar de documenten die je nodig hebt:
1 het OK - referentiekader onderwijskwaliteit
2 het OK met vragen over taalbeleid in elke rubriek
3 Document voor portfolio: het OK leeg om jouw vragen in over te schrijven uit doc 3
Tip: download telkens een kopie van de documenten die je aanklikt in het leerpad en sla ze meteen op in het portfoliomapje dat je aanmaakte. Dan kan je bewerken.
Is ons taalbeleid OK?
In het referentiekader onderwijskwaliteit - OK (1) - van de inspectie zijn een aantal rubrieken waarop we vanuit taalbeleid kunnen inzetten. We hebben aan elke rubriek een aantal vragen gekoppeld in dit document (2). Je mag in het lege OK-document de vragen overnemen waar je dit en de komende schooljaren zeker mee bezig wil zijn.
Weergaven | |
---|---|
45 | Totaal # weergaven |
45 | Leden weergaven |
0 | Openbare weergaven |
Delen via e-mail
Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.