- 1 Welkom en introductie
- 2 Generieke sessie
- 3 Basissessie
- Verwerking leren in samenhang (vrijblijvend)
- 
        
                4 Verdiepende sessie 
        
        - 
                    
                        Doelen en inhouden
- 
                    
                        Input
- 
                    
                        Verwerking
- 
                    
                        II-Ned-a - 2021-05 - Presentatie didactisch atelier leesvaardigheid - presentatie
- 
                    
                        II-Ned-a - 2021-05 - Didactisch atelier schrijfvaardigheid - presentatie
- 
                    
                        II-Ned-a - 2021-05 - Didactisch atelier literatuur - presentatie
- 
                    
                        II Ned a 2021 05 Didactisch atelier begrijpend lezen opname
- 
                    
                        II Ned a 2021 05 Didactisch atelier schrijfvaardigheid opname
- 
                    
                        II Ned a 2021 05 Didactisch atelier literatuur opname
 
- 
                    
                        
Doelen en inhouden
Doelen
- De deelnemer is overtuigd dat een grondige herwerking van het doelenkader nodig was. 
- De deelnemer reflecteert op het resultaat van de verkennende opdracht: 
- Hij situeert het leerplan in het vormingsconcept (wegwijzers en vormingscomponenten). 
- Hij kent de krachtlijnen achter het leerplan. 
- Hij kent de opbouw van het leerplan. 
- Hij weet hoe een leerplandoel is opgebouwd. 
- De deelnemer is op de hoogte van de algemene aandachtspunten over de vakken heen. 
- De deelnemer is op de hoogte van de structurele parallellen tussen het vakleerplan van de A-finaliteit en de corresponderende vakleerplannen voor de andere finaliteiten. 
- De deelnemer maakt globaal kennis met de leerplandoelen. 
- De deelnemer verwerft inzicht in de gelijkenissen en verschillen tussen het oude en het nieuwe leerplan. 
- De deelnemer is op de hoogte van de volgende initiatieven en de doelen ervan. 
- De deelnemer heeft goesting om zich verder te verdiepen in de leerplannen. 
- De deelnemer bestudeert de leerplandoelen. 
- De deelnemer bespreekt in de vakgroep welke kansen en struikelblokken hij ervaart voor de toepassing van dit nieuwe leerplan. 
- De deelnemer formuleert samen met de vakgroep verduidelijkings-vragen voor de pedagogisch begeleider. 
- De deelnemer begrijpt de leerplandoelen. 
Inhouden
- Linken tussen leerplan en vormingscirkel so 
- Krachtlijnen leerplan 
- Opbouw van het leerplan 
- Leerplandoelen: soorten en opbouw 
- Aandachtspunten leerplan 
- Gelijkenissen en verschillen tussen het huidige en het nieuwe leerplan 
- Stappen implementatietraject 
- Betekenis leerplandoelen 
| Weergaven | |
|---|---|
| 299 | Totaal # weergaven | 
| 299 | Leden weergaven | 
| 0 | Openbare weergaven | 
Delen via e-mail
Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.