Belangrijke pedagogisch-didactische aandachtspunten

De leerplandoelen Artistieke vorming van de eerste graad lopen logisch door in de tweede en derde graad. Het is belangrijk om een leerlijn uit te werken over de graden, stromen en finaliteiten heen. Een horizontale leerlijn omvat GFL, Artistieke vorming (met aparte vakken Beeld en Muziek) en alle vakken waarin het artistiek-culturele uitgesproken aan bod komt. Een verticale leerlijn gaat van het eerste jaar tot het zesde en geeft een mogelijke groei aan. 

De leerplandoelen met gewone nummering zijn dezelfde als die uit het GFL. Om het leerplan te realiseren moet je ook de doelen met een ‘+’ behandelen. Deze bieden verbreding, verdieping of geven een opstap om andere doelen gemakkelijker te realiseren.

Bij de rubrieken Beeld en Muziek krijgen alle leerplandoelen een ‘K’ van keuze, omdat je Artistieke vorming kunt realiseren met eender welke artistieke vorm. Het is verrijkend als leerlingen Beeld en Muziek krijgen van een specialist in deze taal. Als beide aan bod komen is het belangrijk om ogen en oren open te houden voor elkaars aanpak vermits je aan dezelfde leerplandoelen werkt.



Weergaven
31 Totaal # weergaven
31 Leden weergaven
0 Openbare weergaven
Acties
0 Vind-ik-leuks
0 Vind-ik-niet-leuks
0 Opmerkingen
Delen op social netwerken
Koppeling delen
Delen via e-mail

Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.