Doelen:

De leraar
  • maakt kennis met de vernieuwingen binnen het leerplan 

  • krijgt zicht op het kader waarbinnen het leerplan tot stand komt  

  • maakt kennis met de eigenheid van het leerplan, de opbouw en de samenhang 

  • maakt kennis met de inhoudelijke klemtonen en didactische aandachtspunten 

  • leest het leerplan opnieuw vanuit visie op het vak, opbouw van het leerplan (input sessie 1 en 2) 

  • bekijkt in het nieuwe leerplan welke nieuwe leerplandoelen hij moet realiseren 

  • bespreekt in de vakgroep welke kansen en struikelblokken men ervaart voor de toepassing van dit nieuwe leerplan 

  • bespreekt in de vakgroep welke implicaties dit nieuwe leerplan heeft op de bestaande lesmaterialen 

  • formuleert verduidelijkings-vragen voor de pedagogisch begeleider ter voorbereiding van sessie 3 

Inhouden:

  • Visie op het vak: Wegwijzers, Vormingscomponenten, Krachtlijnen  

  • Opbouw van het leerplan: Inhoudelijke klemtonen, Didactische aandachtspunten  

Weergaven
384 Totaal # weergaven
384 Leden weergaven
0 Openbare weergaven
Delen op social netwerken
Koppeling delen
Delen via e-mail

Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.