- 1 Welkom en introductie
- 2 Generieke sessie
- 3 Basissessie leerplan (tot schooljaar 2023-24)
- 3 Basissessie aangepast leerplan (vanaf schooljaar 2023-24)
- 4 Verdiepende sessie
-
Het materiaal uit de voorgaande secties afzonderlijk
-
Presentatie-sessie-aardrijkskunde-april
-
Het verhaal leerplan aardrijkskunde 3des
-
Het verhaal leerplan aardrijkskunde 3des
-
Verdiepende sessie GIS
-
Verdiepende sessie GIS
-
Systeemdenken STEM
-
Verdiepende sessie Systeemdenken-STEM
-
Werkwijze eigen mondialiseringskaart met GIS-2
-
Werkwijze eigen referentiekaart met GIS-2
-
DEEL 1 REALISATIE
-
DEEL 2 EVALUATIE
-
DEEL 3 RUIMTELIJK REFERENTIEKADER
-
DEEL 4 GIS
-
DEEL 5 TERREINSTUDIE
-
Vergelijking leerplan AA D en DA
-
Doelen en inhouden
Doelen
Affectieve doelstelling:
Je bent overtuigd dat een grondige herwerking van het doelenkader in de 2de graad nodig was.
Leraren goesting geven om zich te verdiepen in de leerplannen
Concrete doelstellingen:
Leraren kennen de krachtlijnen achter het leerplan
Leraren begrijpen de opbouw van het verhaal binnen het leerplan
Leraren leggen de koppeling tussen de vormingscirkel van Kath. Ond. Vl en het leerplan
Leraren krijgen inzicht in: de situering van het leerplan in het vormingsconcept (wegwijzers en vormingscomponenten), de krachtlijnen achter het leerplan, de opbouw van het leerplan, opbouw van een leerplandoel
Leraren verwerven inzicht in de gelijkenissen en verschillen tussen het oude en het nieuwe leerplan
Vakgroepen bespreken de leerplandoelen.
Vakgroepen brengen hun vragen en noden in kaart.
Vakgroepen communiceren hun vragen en noden.
Inhouden:
Inhoud leerplan
Weergaven | |
---|---|
207 | Totaal # weergaven |
207 | Leden weergaven |
0 | Openbare weergaven |
Delen via e-mail
Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.