Doelen

  • Je verwerft kennis over de gebruikte terminologie in de nieuwe structuur van het so. 

  • Je krijgt zicht op het kader waarbinnen het leerplan tot stand komt. 

  • Je maakt kennis met de vernieuwingen binnen het leerplan. 

  • Je verwerft inzicht in de opbouw en de structuur en samenhang van het leerplan. 

  • Je begrijpt de krachtlijnen van het leerplan. 

  • Je maakt kennis met de inhoudelijke klemtonen en didactische aandachtspunten. 

  • Je wordt getriggerd om je verder te verdiepen in de leerplandoelen. 

  • Je bespreekt in de vakgroep welke kansen en struikelblokken men ervaart voor de toepassing van dit nieuwe leerplan. 

  • Je bespreekt in de vakgroep welke implicaties dit nieuwe leerplan heeft op de bestaande lesmaterialen. 

  • Je formuleert verduidelijkingsvragen voor de pedagogisch begeleider ter voorbereiding van de verdiepende sessie. 

  • Je uit eventuele drempels tijdens dit vernieuwingsproces. 

Inhouden 

  • Studierichtingsprofiel 

  • Visie op het vak: wegwijzers, vormingscomponenten en krachtlijnen 

  • Opbouw van het leerplan: inhoudelijke klemtonen en didactische aandachtspunten 

  • Leerlijnen 

  • Aandachtspunten 

  • Generieke competenties 

Weergaven
66 Totaal # weergaven
66 Leden weergaven
0 Openbare weergaven
Delen op social netwerken
Koppeling delen
Delen via e-mail

Alstublieft in te loggen om dit te delen webpage via e-mail.